Azucena Momo

Azucena Momo  (Figueres 1992) 

Graduada en Humanitats per la Universitat Pompeu Fabra (UPF), ha cursat el màster d’Estudis Teatrals (MUET) per l’IT i la UAB i el màster d’Art a l’espai públic de l’escola superior FAI-AR amb la Universitat d’Aix-Marseille. La formació professional en dansa contemporània l’ha adquirit amb el programa Seeds de l'escola Cobosmika i als tallers de coreògrafes com Mal Pelo, Thomas Hauert, Orian Theatre Dance Company, Anne Teresa de Keersmaeker (repertori amb Clinton Singer), Minako Seki i Julien Hamilton, entre d’altres.

Amb un recorregut artístic tant teòric com pràctic, l’Azucena s’interessa per les relacions entre paraula, cos i pensament. 

Al 2016 va publicar «La poètica de la vulnerabilitat» al llibre Quan arriba el silenci, de Mal Pelo, ed. Punctum. I ha publicat també «La poètica de la vulnerabilitat, a propòsit de la companyia de dansa Mal Pelo» a Mirades afectives sobre la cultura catalana contemporània, Edizioni Ca’Foscari, 2022. El 2019 publica el seu primer poemari Miopies. Poesia de distàncies curtes, edicions Tremendes. I més tard el recull de poemes «Encara la pell» al llibre Baix Continu, ed. Arbar, 2024. 

L'Azucena constata que la poesia i la dansa s’alimenten, ja que a partir de la publicació del seu primer poemari, també comença a dirigir creacions pròpies com Musa (2023) o Maresia (2021), i a participar en creacions d’altres coreògrafes com Jocelyn Cottencin, Byström i Källblad, Orian TheatreDance Company i Emma Villavecchia. 

A més, l’Azucena ha participat en diferents projectes d’art social i pedagogia amb ConArte, Agitart, Fundació La Pedrera i Ciutat Invisible. I en l'àmbit de la comunicació, col·labora amb Agitart en la creació, redacció i edició del pòdcast de dansa Cafè Müller. Ha publicat textos i programes de mà al Blog del mercat del Mercat de les Flors, i des del 2020 escriu articles de reflexió sobre dansa al Núvol i a Nova Veu.

Enllaços

https://azmomo.cargo.site/

https://www.instagram.com/azetayu/