-
Translation
- Afrikaans
- Albanian
- Amharic
- Arabic
- Armenian
- Azerbaijani
- Basque
- Belarusian
- Bengali
- Bosnian
- Bulgarian
- Cebuano
- Chinese (Simplified)
- Chinese (Traditional)
- Corsican
- Croatian
- Czech
- Danish
- Dutch
- English
- Esperanto
- Estonian
- Finnish
- French
- Frisian
- Galician
- Georgian
- German
- Greek
- Gujarati
- Haitian Creole
- Hausa
- Hawaiian
- Hebrew
- Hindi
- Hmong
- Hungarian
- Icelandic
- Igbo
- Indonesian
- Irish
- Italian
- Japanese
- Javanese
- Kannada
- Kazakh
- Khmer
- Korean
- Kurdish
- Kyrgyz
- Lao
- Latin
- Latvian
- Lithuanian
- Luxembourgish
- Macedonian
- Malagasy
- Malay
- Malayalam
- Maltese
- Maori
- Marathi
- Mongolian
- Myanmar (Burmese)
- Nepali
- Norwegian
- Nyanja (Chichewa)
- Pashto
- Persian
- Polish
- Portuguese
- Punjabi
- Romanian
- Russian
- Samoan
- Scots Gaelic
- Serbian
- Sesotho
- Shona
- Sindhi
- Sinhala
- Slovak
- Slovenian
- Somali
- Sundanese
- Swahili
- Swedish
- Tagalog (Filipino)
- Tajik
- Tamil
- Telugu
- Thai
- Turkish
- Ukrainian
- Urdu
- Uzbek
- Vietnamese
- Welsh
- Xhosa
- Yiddish
- Yoruba
- Zulu
- Inici>
- CICLES ACCIONS AA+AA>
- 2019- CANTS TRÀGICS A LA VINYA>
- Acció Núria Iglesias (Piròmana d'Argos) «Glòbul acròstic»
Acció Núria Iglesias (Piròmana d'Argos) «Glòbul acròstic»
Núria Iglesias (Piròmana d'Argos) a l’acció «Glòbul Acròstic» entén el concepte de tragèdia com la unió entre l'afirmació terrenal de la vida vinculada a les divinitats de la rauxa (Pan, Dionís, Cibele) i la seva capacitat oracular absorbida pel déu Apol·lo a través de les píties o sibil·les. Aquesta dualitat l’ha representat a través d'un vestit confeccionat amb material natural existent a la vinya i format per dues peces. La part superior és un escut fet de fulla de parra silvestre –vinculada a la força masculina del déu Pan i a la branca familiar paterna lligada als boscos de Susqueda– i que funciona com a protector, mentre que la part inferior és una faldilla amb forma de cúpula o corol·la feta de branques de bruc i flors–que fa referència a la deessa Venus i/o a la Verge del Carme per parlar de la tradició marinera de la mare –. Per tant, aquest vestit de dues parts simbolitza la unió del pare i de la mare, el masculí i femení, la terra i l'aigua.
Tal com diu el títol, glòbul fa referència a la sang, al vi i a la seva transsubstanciació en el ritual cristià de l'eucaristia, però també a la menstruació, la capacitat femenina per engendrar i donar vida. I acròstic, com a símbol, té relació amb els hexàmetres dels llibres sibil·lins on es recullen els missatges que els oracles transmetien en hexàmetres i, en un moment determinat, els sacerdots prenien una línia a l'atzar i, amb cada lletra, en creaven un acròstic. L'acció «Glòbul acròstic» ha seguit aquest argument com a fil conductor i els participants, quan han sentit l’impuls, han dit una paraula que l'artista ha diluït en l'acció, creant un acròstic i una frase recitada en veu alta dreta al damunt de la mola del trull. El resultat d'aquest fet oracular s’ha expressat talment com si fos la veu primària.
Crèdits:
Data i lloc: 10 d'agost 2019 a partir de les 19h a la vinya del Clumet
Fotografia: Núria Iglesias (Piròmana d'Argos) / ARBAR
Text: ARBAR
Vídeo: Cultural Rizoma
Per més informació sobre la trajectòria de Núria Iglesias (Piròmana d'Argos): https://piromanadargos.com/