-
Translation
- Afrikaans
- Albanian
- Amharic
- Arabic
- Armenian
- Azerbaijani
- Basque
- Belarusian
- Bengali
- Bosnian
- Bulgarian
- Cebuano
- Chinese (Simplified)
- Chinese (Traditional)
- Corsican
- Croatian
- Czech
- Danish
- Dutch
- English
- Esperanto
- Estonian
- Finnish
- French
- Frisian
- Galician
- Georgian
- German
- Greek
- Gujarati
- Haitian Creole
- Hausa
- Hawaiian
- Hebrew
- Hindi
- Hmong
- Hungarian
- Icelandic
- Igbo
- Indonesian
- Irish
- Italian
- Japanese
- Javanese
- Kannada
- Kazakh
- Khmer
- Korean
- Kurdish
- Kyrgyz
- Lao
- Latin
- Latvian
- Lithuanian
- Luxembourgish
- Macedonian
- Malagasy
- Malay
- Malayalam
- Maltese
- Maori
- Marathi
- Mongolian
- Myanmar (Burmese)
- Nepali
- Norwegian
- Nyanja (Chichewa)
- Pashto
- Persian
- Polish
- Portuguese
- Punjabi
- Romanian
- Russian
- Samoan
- Scots Gaelic
- Serbian
- Sesotho
- Shona
- Sindhi
- Sinhala
- Slovak
- Slovenian
- Somali
- Sundanese
- Swahili
- Swedish
- Tagalog (Filipino)
- Tajik
- Tamil
- Telugu
- Thai
- Turkish
- Ukrainian
- Urdu
- Uzbek
- Vietnamese
- Welsh
- Xhosa
- Yiddish
- Yoruba
- Zulu
- Inici>
- CICLES PERFORMATIUS A+A>
- 2018- CICLE: SUBSTRAT ONTOGÈNIC-PROCESSOS PERFORMATIUS
2018- CICLE: SUBSTRAT ONTOGÈNIC-PROCESSOS PERFORMATIUS
El cicle SUBSTRAT ONTOGÈNIC - PROCESSOS PREFORMATIUS 2018, tal com indica el títol del cicle, fa referència a una possible gènesi ontològica de l’entorn i al seu desenvolupament al llarg de dissimilars espais temporals, és a dir, als diferents estats de l'existència que han perdurat en el silenci del temps o han romàs en suspensió en partícules en una extensió temporal, en què el present, el passat i l’avenir es confonen i és gairebé impossible de fer una clara distinció entre ells. En conseqüència, treballar el temps en el temps és un aspecte fonamental d’aquest cicle.
En el cicle es vol establir un diàleg entre art d’acció, paisatge/medi ambient i patrimoni històric de la serra de Rodes des d’uns enfocaments crítics i contemporanis. Concretament, fer una interrelació entre les restes megalítiques, el jaciment medieval del poble de Santa Creu i la plana de la serra de Rodes per rastrejar els orígens i les activitats de l’immoble d’ARBAR.
El projecte de cada artista es desenvoluparà en tres fases que coincidiran en el temps:
L'assaig performatiu i escultòric en procés de Jordi Mitjà titulat Les bèsties i les sobres. Pels ocells, en la primera acció està relacionat amb els utensilis i els materials de l’antiga cuina de la Catedral del Vi. Va documentar fotogràficament els estris i els productes en desús de la cuina de l’antic restaurant. Material divers que li ha permès fer una aproximació personal a la història més recent del local i que, posteriorment, ha convertit en una sèrie en peces escultòriques que configuraran la intervenció a la cuina i al patí; la segona acció, “Determinant les sobres”, està vinculada en l'acte de donar menjar als ocells i al final de la jornada se celebrà el Sopar infinit de Jordi Mitjà, ja que el fil conceptual del cicle no només fa referència a la història de la cultura i del paisatge de la serra de Rodes, sinó també a l'activitat culinària del restaurant; i, la tercera acció se centra en la “Font, sifó, simfonia” sobre la incidència que té l'art en la societat.
Així, la proposta performativa Assentament de Núria Rion, ha estat pensada per dialogar amb al jaciment de Santa Creu de Rodes per trobar els orígens de la població de la Vall de Santa Creu. La primera acció serà “L'origen”, realitzarda el 16 de juny, es desenvoluparà en el conjunt megalític de la serra de Rodes, als voltants del menhir tombat de Santa Helena dins del jaciment arqueològic de Santa Creu, avui conegut com a Santa Helena; la segona, “La situació”, consistirà en baixar la tela pel camí que porta de Santa Helena a la Vall de Santa Creu, i, la tercera, “El lloc / La casa”, consistirà en una acció participativa a l'antiga vinya del Clumet.
El projecte d’art d’acció Lapidum, de Jaime Vallaure, vol fonamentar un diàleg mut amb les pedres que formen l’estructura de la casa pairal de la Plana de la serra de Rodes amb les d’ARBAR. La primera acció, “L’estada”, tindrà lloc des del 3 al 7 de juliol als voltants de la casa ubicada a la part plana de la serra de Rodes; la segona, “Lapidum: una investigació performativa sobre la ruïna”, consistirà en fer una conferència performativa sobre la complexitat dels mitjans expressius emprats per traspassar els límits de l’espai, i, la tercera, l'"Acció-presentació del llibre Lapidum", serà la presentació de la publicació generada al llarg del projecte.
Cartell programa juliol 2018 / Cartell programa agost 2018
Amb el suport de la Generalitat de Catalunya i la Diputació de Girona i la col·laboració de Bòlit Centre d'Art Contemporani de Girona, l'Associació de Veïns de Sant Marçal de la Vall de Santa Creu i l'Ajuntament del Port de la Selva.
-
Intervenció de Jordi Mitjà "Les bèsties i les sobres. Pels ocells"
-
Acció de Jordi Mitjà "Determinant les sobres"
-
Happening Jordi Mitjà "Sopar Infinit"
-
Acció Jordi Mitjá "Font, sifó, simfonia"
-
Acció de Núria Rion "L'origen"
-
Acció de Núria Rion "La situació"
-
Intervenció Núria Rion "Assentament"
-
Acció Núria Rion La Casa/El lloc
-
Acció de Jaime Vallaure+La Comunidad sanguínea "Lapidum - Investigació performativa sobre la ruïna"
-
Intervenció Jaime Vallaure "Lapidum"
-
Acció-Presentació del llibre d'artista "Lapidum" de Jaime Vallaure