-
Translation
- Afrikaans
- Albanian
- Amharic
- Arabic
- Armenian
- Azerbaijani
- Basque
- Belarusian
- Bengali
- Bosnian
- Bulgarian
- Cebuano
- Chinese (Simplified)
- Chinese (Traditional)
- Corsican
- Croatian
- Czech
- Danish
- Dutch
- English
- Esperanto
- Estonian
- Finnish
- French
- Frisian
- Galician
- Georgian
- German
- Greek
- Gujarati
- Haitian Creole
- Hausa
- Hawaiian
- Hebrew
- Hindi
- Hmong
- Hungarian
- Icelandic
- Igbo
- Indonesian
- Irish
- Italian
- Japanese
- Javanese
- Kannada
- Kazakh
- Khmer
- Korean
- Kurdish
- Kyrgyz
- Lao
- Latin
- Latvian
- Lithuanian
- Luxembourgish
- Macedonian
- Malagasy
- Malay
- Malayalam
- Maltese
- Maori
- Marathi
- Mongolian
- Myanmar (Burmese)
- Nepali
- Norwegian
- Nyanja (Chichewa)
- Pashto
- Persian
- Polish
- Portuguese
- Punjabi
- Romanian
- Russian
- Samoan
- Scots Gaelic
- Serbian
- Sesotho
- Shona
- Sindhi
- Sinhala
- Slovak
- Slovenian
- Somali
- Sundanese
- Swahili
- Swedish
- Tagalog (Filipino)
- Tajik
- Tamil
- Telugu
- Thai
- Turkish
- Ukrainian
- Urdu
- Uzbek
- Vietnamese
- Welsh
- Xhosa
- Yiddish
- Yoruba
- Zulu
- Inici>
- CICLES PERFORMATIUS A+A>
- 2018- CICLE: SUBSTRAT ONTOGÈNIC-PROCESSOS PERFORMATIUS>
- Acció de Jordi Mitjà "Determinant les sobres"
Acció de Jordi Mitjà "Determinant les sobres"
"DETERMINANT LES SOBRES" : Microaccions determiants i específiques
Al pati adjacent a la cuina, Jordi Mitjà va presentar l'acció "Determinant les sobres" que va consistir en omplir d’aigua els gots, copes i la resta d’objectes per beure amb una gerra antiga que anava omplint des de la cuina i l’abocava dins de la cristalleria en diverses fases. En aquest cas la reflexió esdevé acció per contribuir a la conscienciació i dinamització de les ments dels observadors.
També va omplir d'aigua l' escultura abeurador, una superposició de paelles, una dins de l'altra, a la base hi ha una paella de 10, després de 8, de 6, de 4 i de 2 comensals pintades de color negre. Progressió que s'eleva com un pilar, un contenidor que encapsula i juxtaposa diferents dimensions per parlar del menjar, abans destinat als comensals del restaurant i ara com a font, als ocells. Cal destacar que les paelles de dos comensals han estat el motllo per generar un altre tipus d'escultures de ciment, estructures a les quals ha encastat peces de cristalleria com gots, copes o tasses de vidre de colors vius i diferents. Aquestes peces situades a l'aire lliure, concretament a la lleixa que mira a la font, esdevenen abeuradors d'ocells.
A través d’aquests materials, situacions i accions l’artista ha volgut descodificar les temporals -dessincronitzacions- de la història d’aquests espais, per produir des del present nous relats. Com podem observar, la seva proposta visual genera una gran varietat de situacions per relacionar l'acte de cuinar i menjar, entès com un esdeveniment cultural interdisciplinari que es va poder experimentar en el Sopar infinit, cuinant la paella d’arròs per als assistents a l'acte. L’interessen els espais que possibiliten les trobades, les relacions humanes, les conversacions amb els colegues, els artistes..., compatir amistats, art i coneixement. Entenent aquest moment com una oportunitat per generar noves mirades vers el lloc i l’entorn, i amb aquesta intenció convida l'espectador a fer una reflexió crítica sobre la necessitat de la contemplació serena del lloc, ja que els orígens i les funcions de l’immoble són l'essència de la filosofia del seu projecte.
Crèdits:
Data i lloc: 7 de juliol 2018 al Pati
Fotografia: ARBAR
Text: ARBAR
Vídeo: Cultural Rizoma
Per més informació sobre la trajectòria de Jordi Mitjà accedir a: http://www.jordimitja.com/