-
Translation
- Afrikaans
- Albanian
- Amharic
- Arabic
- Armenian
- Azerbaijani
- Basque
- Belarusian
- Bengali
- Bosnian
- Bulgarian
- Cebuano
- Chinese (Simplified)
- Chinese (Traditional)
- Corsican
- Croatian
- Czech
- Danish
- Dutch
- English
- Esperanto
- Estonian
- Finnish
- French
- Frisian
- Galician
- Georgian
- German
- Greek
- Gujarati
- Haitian Creole
- Hausa
- Hawaiian
- Hebrew
- Hindi
- Hmong
- Hungarian
- Icelandic
- Igbo
- Indonesian
- Irish
- Italian
- Japanese
- Javanese
- Kannada
- Kazakh
- Khmer
- Korean
- Kurdish
- Kyrgyz
- Lao
- Latin
- Latvian
- Lithuanian
- Luxembourgish
- Macedonian
- Malagasy
- Malay
- Malayalam
- Maltese
- Maori
- Marathi
- Mongolian
- Myanmar (Burmese)
- Nepali
- Norwegian
- Nyanja (Chichewa)
- Pashto
- Persian
- Polish
- Portuguese
- Punjabi
- Romanian
- Russian
- Samoan
- Scots Gaelic
- Serbian
- Sesotho
- Shona
- Sindhi
- Sinhala
- Slovak
- Slovenian
- Somali
- Sundanese
- Swahili
- Swedish
- Tagalog (Filipino)
- Tajik
- Tamil
- Telugu
- Thai
- Turkish
- Ukrainian
- Urdu
- Uzbek
- Vietnamese
- Welsh
- Xhosa
- Yiddish
- Yoruba
- Zulu
- Inici>
- E+A EDICIONS ARBAR>
- Presentació de la publicació Ramon Guimarães «Working performances»
Presentació de la publicació Ramon Guimarães «Working performances»
Presentació de la publicació Working performances en conversa amb Ramon Guimarães, Oscar Abril Ascaso, Alex Brahim, Joan Casellas i Franco de Toledo.
La idea de la publicació Working performances de Ramon Guimarães s'ha centrat en la realització de projectes de caràcter efímer com happenings, accions, intervencions, fotografia, vídeo o dibuixos, procediments entesos com una part, o millor dit, porcions que flueixen en el si d'un mateix procés creatiu. Des d'aquesta perspectiva del temps, la seva obra, en constant procés d'innovació, suposa no parar de recerques de com concebre l'art d'acció, no únicament com un enunciat o mitjà de constatació d'una realitat politicosocial sinó, sobretot, com un paradigma que li permet plantejar-se qüestions inherents en ser, en l'art i en la vida.
Les trames de les seves accions estan ben estructurades a partir d'imatges que poden procedir tant del món real com derivar del món imaginat, tot i que sempre tamisades per la seva cosmologia, és a dir, la seva manera de pensar, d'actuar, de produir, de dir… des d'una dimensió transgressora les limitacions de gènere per trobar la identitat, atès que la percepció de la identitat pot variar depenent de la influència que pugui exercir l'altre —pròxim o llunyà— en el subjecte i alhora, l'efecte que això pugui exercir en la idea de col·lectivitat. Això ens condueix a definir l'especificitat del seu propi llenguatge, que no és pròpiament el verbal, sinó el conductual i/o gestual.
Amb la idea d'explorar el potencial crític dels participants, posa a prova els límits de la seva resistència i la seva capacitat d'acceptació de la normativa de l'acció, per evidenciar l'alineació que pot suposar el consens social i prendre consciència de la manipulació, la dignitat i la identitat. Amb aquest objectiu, en les seves peces crea entorns amb una tensió susceptible de ser desbordada. En aquest sentit, és pertinent la pregunta com establir un discurs propi mitjançant la noció de la diferència primordial? La connexió entre els treballs s'estableix entre sistemes heterogenis, l'antropomòrfic, el polític i el cultural, premisses que s'acoblen per produir nous enllaços no accidentals, però sí indeterminats, amb la intenció de posar de manifest situacions de violència de gènere i de violència política, massa vegades encobertes en construccions culturals sobre gènere i identitat.
D'aquesta manera, el conjunt de l'obra d'art d'acció de Ramon Guimarães es fa existent, tot i estar fora del seu espai i temps vivencial, a partir dels documents, imatges i paraules que relaten històries d'un moment, narratives implícites que encara s'han de revelar, espectres del passat que es reintrodueixen i reactualitzen en el present.
Crèdits
Data: 17 d'agost de 2024
Lloc de trobada: Al Pati
Hora: a partir de les 19 hores