-
Translation
- Afrikaans
- Albanian
- Amharic
- Arabic
- Armenian
- Azerbaijani
- Basque
- Belarusian
- Bengali
- Bosnian
- Bulgarian
- Cebuano
- Chinese (Simplified)
- Chinese (Traditional)
- Corsican
- Croatian
- Czech
- Danish
- Dutch
- English
- Esperanto
- Estonian
- Finnish
- French
- Frisian
- Galician
- Georgian
- German
- Greek
- Gujarati
- Haitian Creole
- Hausa
- Hawaiian
- Hebrew
- Hindi
- Hmong
- Hungarian
- Icelandic
- Igbo
- Indonesian
- Irish
- Italian
- Japanese
- Javanese
- Kannada
- Kazakh
- Khmer
- Korean
- Kurdish
- Kyrgyz
- Lao
- Latin
- Latvian
- Lithuanian
- Luxembourgish
- Macedonian
- Malagasy
- Malay
- Malayalam
- Maltese
- Maori
- Marathi
- Mongolian
- Myanmar (Burmese)
- Nepali
- Norwegian
- Nyanja (Chichewa)
- Pashto
- Persian
- Polish
- Portuguese
- Punjabi
- Romanian
- Russian
- Samoan
- Scots Gaelic
- Serbian
- Sesotho
- Shona
- Sindhi
- Sinhala
- Slovak
- Slovenian
- Somali
- Sundanese
- Swahili
- Swedish
- Tagalog (Filipino)
- Tajik
- Tamil
- Telugu
- Thai
- Turkish
- Ukrainian
- Urdu
- Uzbek
- Vietnamese
- Welsh
- Xhosa
- Yiddish
- Yoruba
- Zulu
- Inici>
- CICLES PERFORMATIUS A+A>
- 2015- CICLE: ITINERARIS DE TRANSFORMACIÓ - CAMINS DE PERTINENÇA I>
- Acció De sol a sol per reconfigurar la natura, de Pep Aymerich
Acció De sol a sol per reconfigurar la natura, de Pep Aymerich
reconfigurar
la natura Aymerich s’ha plantejat intervenir, al llarg d’un dia sencer, en una de les terrasses superiors de l’antiga vinya del Clumet de la Vall de Santa Creu. L’acció ha consistit a penetrar la bardissa per obrir camí i construir un recorregut transitable en una zona que durant més de cinquanta anys no ha estat treballada i que actualment, de manera espontània —després de diversos incendis—, s’ha anat repoblant de matolls de bruc, esbarzers i mimosa.
Pep Aymerich esbossant la malessa de la feixa per obrir-se camí
Per a l’artista fer una anàlisi morfològica i perceptiva de la vegetació ha estat un repte, ja que el seu objectiu no era solament obrir —amb mitjans manuals— un accés en el terreny, sinó traçar un recorregut clos que no respongués a una idea premeditada sinó a les impressions i sensacions que la interacció amb el lloc li anaven revelant en el procés, com el fet d’haver d’anar d’una banda a l’altra, de dins a fora o de fora a dins, per sincronitzar la interacció del seu cos amb la resistència o la fluïdesa del material natural.
Pep Aymerich amb les restes del brancatge de la tala construeix la cúpula del final del trajecte
Fruit d’aquest flux coreogràfic ha sorgit una estructura delimitada i alhora redibuixada amb els materials reutilitzats de l’estassada, per la necessitat d’harmonitzar l’impacte aleatori que el seu cos ha efectuat entre els arbustos. Així doncs, la bruguera esdevé un espai transitable que condueix a un espai clos, cobert per una cúpula de bruc i un mur de protecció natural amb vistes al mar.
Finestra- mirador a la badia del Port de la Selva
El resultat d’aquesta acció a la terrassa de la vinya del Clumet és una escultura efímera per la qual es va poder transitar durant tot l’estiu.
Crèdits:
Vídeo: enregistrar per Quim Paredes
Fotografies: ARBAR
Textos: ARBAR